စိတ္ကေလး လြတ္သြားဖို႔ဆိုတာ လြတ္ေျမာက္တဲ့စိတ္ရဖို႕ဆိုတာ လြယ္တာမဟုတ္ဘူး
မရင့္က်က္ေသးရင္ ရင့္က်က္ဖို႕အေၾကာင္းတရားေတြ ကိုယ့္မွာ လို္ေနေသးတယ္
အဲဒီအေၾကာင္းတရားေတြက ဘာေတြလဲဆိုရင္...
နံပါတ္တစ္ ကိုယ့္မွာ လမ္းၫႊန္မႈ ဂိုက္လိုင္းေပးႏိုင္တဲ့ မိတ္ေကာင္း၊ ေဆြေကာင္းေတြလိုမယ္။
နံပါတ္ႏွစ္ ကိုယ့္မွာ ကိုယ္က်င့္တရား ျပည့္စံုဖို႔လိုမယ္။
( ဥပမာ-ရဟန္းဆိုရင္ ရဟန္းေတြက်င့္ရမည့္ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေတြလိုမယ္။
နံပါတ္သံုး ကထာ (သို႔မဟုတ္) စကား (၁၀) မ်ိဳး သူမ်ားဆီက ၾကားဖို႔လိုမယ္။
ေဆြးေႏြးေျပာၾကားဖို႔အတြက္ စကားဆိုတာ အင္မတန္မွ ထိေရာက္ပါတယ္။
ဒီစကားေတြကိုသာ နားေထာင္ရင္ မရင့္က်က္ေသးတဲ့စိတ္က ရင့္က်က္လာမယ္၊
မလြတ္ေျမာက္ေသးတဲ့ စိတ္က လြတ္ေျမာက္လာမယ္။
ဘာစကားေတြ နားေထာင္ရမလဲဆိုေတာ့...
၁။ အပိၸစၧ ကထာ - ေလာဘဆိုတာ မထားရဘူးဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးေတြ မ်ားမ်ားနားေထာင္ရမယ္။
၂။ သေႏ ၱာကထာ - ရိွတာေလးနဲ႕ ေရာင့္ရဲရမယ္ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးေတြ မ်ားမ်ားနားေထာင္ရမယ္။
၃။ အသံသဂၢကထာ - ကိေလသာေတြနဲ ့ စိတ္နဲ႔ မေရာေႏွာရဘူး။
တြယ္တာျငိကပ္မႈေတြနဲ ကင္းကြာလြတ္လပ္ေအာင္ေနရမယ္ဆိုတဲ့
ေနနည္းေတြနဲ ေျပာျပတဲ့ စကားေတြကို မ်ားမ်ား နားေထာင္ရမယ္။
ဒီစကားေတြဟာ သိပ္ျပီးေတာ့ အေရးၾကီးတယ္။ မေကာင္းတဲ့ဘက္ကို ဖယ္ရွားျပီး၊
ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို က်င့္ၾကံပြားမ်ားဖို႕စိတ္ကို ေမြးျမဴရမယ္။
အဲဒါေတြကိုေမြးဖို႔ တိုက္တြန္းတဲ့စကားေတြကို မ်ားမ်ားနားေထာင္ေပးရမယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ စကားဆိုတာ အင္မတန္မွ တန္ဖိုးရိွပါတယ္။
တရားနာလိုက္လို႔ဆိုရင္ တရားနာလိုက္လို႕ ရတဲ့အသိေလးက ကိုယ့္ကို အမ်ားၾကီးေျပာင္းလဲသြားေစတယ္။
ဒီစကားေတြဆိုတာလဲ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းဆီသြားမွ ဒီလုိစကားမ်ိဳးၾကားရမွာ။
ဒီျပင္လူဆီသြားလို႕ ဒီစကားမ်ိဳးၾကားရမွာမဟုတ္ဘူး။
ကုန္သည္ပြဲစားဆီသြားရင္ အေရာင္းအ၀ယ္ကိစၥပဲၾကားမယ္။
သူခိုး ဓားျပ ဆီသြားရင္ တိုက္မယ္ ခိုက္မယ္ဆုိတဲ့ စကားပဲၾကားရမယ္။
သူေတာ္ေကာင္းနဲ႔ေပါင္းတဲ့အခါမွ ဒီစကားမ်ိဳး ၾကားရမွာပါ။
၄။ သီလ ကထာ - ကိုယ္က်င့္တရားနဲ ပတ္သက္တဲ့ စကားေတြ မ်ားမ်ားနားေထာင္ရမယ္၊
မ်ားမ်ားေျပာေပးရမယ္။
၅။ ပရိေ၀က ကထာ - တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္သက္မႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည္႔ စကားမ်ားမ်ားနားေထာင္ေပးရမယ္။
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ကိုယ္လြတ္စိတ္လြတ္ တရားေပၚမွာသာ စိတ္ၫြတ္ျပီးေတာ့ေနတဲ့
အေနအထားမ်ိဳးကိုရွင္းလင္းေျပာၾကားတဲ့ စကားေတြကိုသာ နားေထာင္ရမယ္။
၆။ သမာဓိ ကထာ - စိတ္ဓာတ္တည္ျငိမ္မႈနဲ ့ပတ္သက္တဲ့ စကားေတြမ်ားမ်ားနားေထာင္ရမယ္၊
မ်ားမ်ားေျပာေပးရမယ္။
၇။ ပညာ ကထာ - ပညာနဲ ပတ္သက္တဲ့စကား။
၈။ ၀ိမုတၱိ ကထာ - စိတ္ရဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈနဲ ့ပတ္သက္တဲ့ စကား။
၉။ ၀ိမုတၱိ ညာနဒႆန ကထာ - လြတ္ေျမာက္ျပီး ရတဲ့ အသိဥာဏ္နဲ ့ပတ္သက္တဲ့ စကား။
၁၀။ ေနာက္တစ္ခုက ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈလိုအပ္တဲ့ ၀ီိရိယနဲ ့ပတ္သက္တဲ့စကားေတြ မ်ားမ်ားနားေထာင္ရမယ္။ မ်ားမ်ားေျပာေပးရမယ္။
အဲဒါကို ကထာ (၁၀) မ်ိဳးလို႕ေခၚတယ္။ အဲဒီစကား (၁၀)မ်ိဳးကိုသာ ၾကားေနရရင္ မရင့္က်က္ေသးတဲ့စိတ္ေတြ ရင့္က်က္ေစတယ္။
မလြတ္ေျမာက္ေသးတဲ့ စိတ္ေတြလြတ္ေျမာက္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကထာ (၁၀)မ်ိဳးကို မၾကာခဏ နားေထာင္ေပးရပါမယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဒီ(၅)ခ်က္ဟာ အေရးၾကီးတယ္ဟု ေဟာၾကားခဲ့တယ္ ။ အဲဒီအခ်က္ေတြကေတာ့ -
၁။ ကိုယ့္မွာ မိတ္ေကာင္း၊ ေဆြေကာင္းေတြရိွရမယ္။
၂။ ကိုယ့္မွာ ကိုယ္က်င့္သီလရိွရမယ္။
၃။ ကထာ (သို႔မဟုတ္) စကား (၁၀) မ်ိဳး နားေထာင္ရမယ္။
၄။ လံုးလ၀ိရိယရိွရမယ္။
၅။ အသိပညာရိွရမယ္တို ့ျဖစ္တယ္ ။
ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈနဲ ့ပတ္သက္တဲ့ ၀ီရိယပညာေတြ လိုအပ္တယ္။ အကုသိုလ္ေတြျဖစ္လာရင္ ဖယ္ရွားပစ္ဖို ့ ၾကိဳးပမ္းရမယ္။
ဘာအတြက္ၾကိဳးပမ္းရမလဲဆိုေတာ့ ကုသိုလ္ေတြမျဖစ္ေသးရင္ ျဖစ္လာေအာင္ၾကိဳးပမ္းရမယ္။ အဲဒီ ၾကိဳးပမ္းမႈ (၂)မ်ိဳးနဲ ျပည့္စံုရမယ္။
ေနာက္တစ္ခု လိုအပ္တဲ့အရည္အေသြးက ပညာ။ ျဖစ္တာ ပ်က္တာဆိုတဲ့ သခၤ ါရတရားေတြရဲ ႔ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈကိုျမင္တဲ့ ပညာ၊
ကိေလသာ အစိုင္အခဲကို ေဖာက္ခြဲပစ္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ထက္ျမတ္တဲ့ပညာ၊
၀ိပႆနာ ပညာ၊ မဂ္ပညာ ဆိုတဲ့ ဒီပညာမ်ဳိးေတြနဲ ျပည့္စံုေအာင္ၾကိဳးစားရမယ္။
အဲဒီလိုၾကိဳးစားမွ လြတ္ေျမာက္တဲ့ စိတ္ကေလးဟာ ျဖစ္ေပၚလာတာပါပဲ။
ဒီအရည္အေသြး (၅)မ်ိဳးမွာ အေရးအၾကီးဆံုးက ဘာလဲဆိုရင္ မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္း၊
ကလ်ာနမိတၱဆိုတာ ဒီေနရာမွာ ဘုရားအျဖစ္ထိေတာင္ ရည္ညြန္းထားတယ္။
သာမန္မိတ္ေဆြ မဟုတ္ဘူး။ တရားဓမၼကို ၫႊန္ၾကားျပသႏုိင္တဲ့
ကလ်ာန မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းေတြ ရိွလာရင္ သီလျပည့္စံုဖို႔ အေျခအေနရလာတယ္။
သီလျပည့္စံုဖို႔ အေျခအေနတစ္ခုျဖစ္လာမယ္။ ကထာ (၁၀)မ်ိဳးကို နားေထာင္ဖို႔လည္း အေျခအေနတစ္ခုျဖစ္လာႏုိင္တယ္။
ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈ ၀ီရိယရိွမႈဆိုတဲ့ အေျခအေနေတြလည္း ျဖစ္လာမယ္။
အသိပညာတိုးတက္လာဖို႕ အေျခအေနေတြဆိုတာ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။
အေရးၾကီးဆံုး နံပါတ္တစ္က ကလ်ာန မိတၱကိုပဲ ေျပာတာပါ။ အင္အားေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြပါပဲ။
အဲဒီအေၾကာင္းတရားေတြကေန သယ္ေဆာင္လိုက္တာ အေၾကာင္းတရားေတြ အဆင့္ဆင့္ အဆင့္ဆင့္ျဖစ္သြားတယ္။
ဒါျဖင့္ စိတ္ကေလးက ဒီေလာက္နဲ လြတ္ေျမာက္ျပီလားဆိုေတာ့ မလြတ္ေျမာက္ေသးပါဘူး။
ဒီအေျခအေန (၅)မ်ိဳးေပၚမွာ အခုိင္အမာ ရပ္တည္ျပီးေတာ့ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုေတာ့
လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားရမယ္။ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ၾကိဳစားဖို႕ဆိုတာ လြယ္တာမဟုတ္ဘူး။
လြတ္ေျမာက္ေအာင္ၾကိဳးစားဖို႔ဆိုေတာ့ ဘာေတြကလြတ္ေျမာက္ေအာင္ ၾကိဳစားရမလဲဆိုေတာ့
အေရးၾကီးဆံုးက ေလာဘက လြတ္ေျမာက္ဖို႔၊ ေဒါသက လြတ္ေျမာက္ဖို႔၊ မမွန္ကန္တဲ့ အေတြးေတြကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႔၊
မွားယြင္းေနတဲ့ အထင္အျမင္ေတြက လြတ္ေျမာက္ဖို႔ပါပဲ။
အဲဒါေတြက လြတ္ေျမာက္မွ စိတ္ကေလးဟာ တကယ္လြတ္ေျမာက္တဲ့စိတ္ ျဖစ္မွာပါ။
ဒါေၾကာင့္မို႕ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီအရည္အေသြး (၅)ခုေပၚမွာရပ္တည္ျပီးေတာ့ အခုေျပာမဲ့ တရား (၄)မ်ိဳးကိုပြားပါတဲ့။ ဒါကိုဆက္ျပီးေတာ့လုပ္ပါတဲ့။ အဲဒါမွ မင္းဟာ ရဟႏ ၱာျဖစ္ႏိုင္မယ္တဲ့။
ဘာေတြဆက္လုပ္ရမလဲ ဆိုရင္.. တဏွာေလာဘကို ဖယ္ရွားပစ္ခ်င္လို႕ဆိုရင္ အသုဘ ကမၼဌာန္းပြားေပးရမယ္။
အသုဘဆိုတာ မစင္မၾကယ္ မတင့္မတယ္ ရြံစဖြယ္ေတြကို ေတြးေတာေပးရမယ္။
အေပၚယံေလးၾကည့္ရင္ လူေတြဟာ တဏွာရာဂစိတ္ေပၚလာလို႕ဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာ လွတယ္လို႕ထင္တယ္။
အဲဒီလိုလွတယ္လို႕ထင္လို႕ ေလာဘစိတ္ျဖစ္လာလို႕ဆိုရင္ အတြင္းသားကိုၾကည့္ပါ။
ခႏၵာကိုယ္ၾကီးရဲ့ သဘာ၀ မစင္ၾကယ္တာေတြကို ၾကည့္ပါ။ သုတၱန္ တစ္ခုမွာ ေဟာထားတယ္။
ခႏၵာကိုယ္ၾကီးကို အတြင္းႏွင့္ အျပင္ လဲထားလိုက္ရင္ တုတ္နဲ ့ က်ီးေတြေမာင္းေနရမွာတဲ့။
အေပၚယံအေရပါးေလး ဖုံးထားလို႕ ဟုတ္သလိုထင္ေနတာတဲ့။
အဲဒီအေရပါးေလးေပၚမွာ လွတဲ့အ၀တ္ကေလးေတြနဲဆင္ထားရင္ လွတာေၾကာင့္ မ်က္စိလည္ေနၾကတာတဲ့။
ဟုတ္တာေပါ့..မနက္ အိ္ပ္ယာထတာနဲ တျပိဳင္နက္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့အညစ္အေၾကးသုတ္သင္ရတာ နံပါတ္ (၁)ပဲေလ။
ေမႊးၾကိဳင္ေနလို႕ဆိုရင္ စုထားၾကမွာေပါ့။ မေမႊးၾကိဳင္လို႕ စြန္႕ပစ္ေနၾကရတာပဲ။
ခႏၶာကိုယ္ထဲကထြက္တာ ေမႊးၾကိဳင္တာတို႔ တင့္တယ္တာတို႕ တစ္ခုမွ မရိွဘူး။ အကုန္ပစ္ေနရတာပဲ။
အဲဒီေတာ့ အဲဒါေတြကို စဥ္းစားေတြးေခၚလိုက္လို႕ဆိုရင္
ေလာဘဆိုတာ ျဖစ္လာစရာ၊ ရာဂဆိုတာ ျဖစ္လာစရာ အေၾကာင္းမရိွဘူး။
ဒါေၾကာင့္မို႕ ခုနက အေျခအေန ၅ မ်ိဳးေပၚမွာသာ ရပ္တည္ျပီးတဲ့အခါမွာ
တဏွာရာဂကို အားနည္းသြားေအာင္ သို႔မဟုတ္ တဏွာရာဂေတြကို
ဖယ္ရွားပစ္ဖို႕အတြက္ အသုဘကို အားထုတ္ပါ။ မတင့္တယ္တဲ့သေဘာေတြကို ဆင္ျခင္ေပးပါ။
ဆင္ျခင္တာဟာ ဓမၼအားထုတ္မႈပါပဲ။ တပလႅင္ေခြၾကီးထိုင္ေနမွ မဟုတ္ပါဘူး။
ကုိယ္ခႏၶာမွာ တစ္ခုမွ သိမ္းထားခ်င္စရာမရိွဘူး။
ဆံပင္ဆိုလည္း ေခါင္းေပၚမွာေနတဲ့အခါသာ ဟုတ္တုတ္တုတ္ရိွေနတာ။ လွေအာင္ျပင္ၾကတယ္။ ေဆးဆိုးၾကတယ္။
အဲဒီဆံပင္မွ်င္ေလး တစ္မွ်င္သာ ထမင္းထဲက်လို႕ဆိုရင္ ရြံၾကတယ္။ လူမ်ားလည္း အံ့ၾသစရာေတာ့ေကာင္းတယ္။
ဒီဆံပင္ပါပဲ။ ေခါင္းေပၚေနရင္ အေကာင္းသား။ ေနရာေရြ႕သြားတာန႔ဲတစ္ျပိဳင္နက္ မလိုခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။
ကုိယ္ရဲ့ပါးစပ္ထဲမွာ တံေတြးေတြရိွတယ္။ အျပင္မထြက္ေသးသမွ်ေတာ့ အေကာင္းပဲ။ မ်ိဳခ်ေနၾကတာ။
အျပင္ထြက္တာနဲတစ္ျပိဳင္နက္ ရြံၾကတာပဲ။ အဲဒီလိုပဲ အားလံုးဟာ အျပင္မထြက္ေသးရင္ အေကာင္းပဲ။
အျပင္ေရာက္သြားတာနဲ ရြံၾကတယ္။ ဒါကို ဆင္ျခင္ေတြးေတာရင္ အသုဘလို႕ ေျပာတာပါ။
အဲဒီေတာ့ အသုဘကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားျခင္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ
တြယ္တာတပ္မက္တက္တဲ့ တဏွာကို ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္။
အဲဒါဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္မွ ေလာဘက လြတ္ႏိုင္မယ္။ လြတ္မွ လြတ္ေျမာက္တဲ့စိတ္ဆိုတာ ရမွာပါ။
ဒီေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတာက ရာဂကိုဖယ္ရွားရန္အတြက္ အသုဘကမၼဌာန္းကို ပြါးပါ။
ရြံစဖြယ္ဆိုတဲ့ အေနအထားေတြ ျမင္ေအာင္ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္၊
တိုးပြါးလာေအာင္ ၾကိဳးစားက်င့္ၾကံအားထုတ္ပါ။
မျဖစ္ေသးရင္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ ဘာ၀နာလို႕ေခၚတယ္။
ျဖစ္လာျပီးတဲ့ေနာက္ တိုးလာေအာင္ အရိွန္ရလာေအာင္ ၾကိဳးစားတာ ဘာ၀နာပါ။
ဘာ၀နာဆိုတာ ျဖစ္ေစ၊ တိုးပြါးေစ ဒီႏွစ္ခုကိုေျပာတာပါ။
အသုဘပြါးသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ရာဂဆိုတာကိုဖယ္ရွားလိုက္ႏိုင္သည့္အတြက္
ရာဂကေတာ့လြတ္ေျမာက္ပါျပီ၊ စိတ္ထဲမွာ အလိုမက်တာမ်ိဳးေတြ ေပၚလာရင္ ေဒါသက တစ္စေထာင္လာလိမ့္မယ္။
ေဒါသကိုဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေမတၱာပြားလိုက္ပါ။ ကမၼဌာန္းေပးေနတာ။
အသုဘ ကမၼဌာန္းကလြတ္ဖို႕အတြက္ ေလာကက လြတ္ဖို႔အတြက္၊
ေဒါသကလြတ္ဖို႕အတြက္ ေမတၱာကမၼဌာန္း အားထုတ္လိုက္ပါ။ ေမတၱာစိတ္ေတြ မ်ားမ်ားေမြးပါ။
ကမၼဌာန္းအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ေမတၱာေတြ မ်ားမ်ားပြါးေပးတာကိုေျပာတာပါ။
ဒါနဲ ့တင္ ရပ္ခ်င္ရပ္သြားမယ္။ ရပ္မသြားဘူးဆိုရင္ ဘာေတြလာမလဲဆိုေတာ့ အေတြးေတြလာမယ္။
လူေတြမွာ အေတြးေတြ မထိန္းႏိုင္ၾကဘူး။
တစ္ေယာက္တည္းေနလည္း ေတြးေနတာပဲ။
အျမဲတမ္းေတြးေနတာ။ အေတြးထဲမွာ မေကာင္းတဲ့အေတြးက (၃)မ်ိဳး၊ ေကာင္းတဲ့အေတြးက (၃)မ်ိဳး ။
မေကာင္းတဲ့အေတြးဆိုတာ ဘာေၾကာင့္မေကာင္းတာလဲဆိုရင္ အသိဥာဏ္ရဖို႕အတြက္
အဟန္႕အတား အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္လို႕ မေကာင္းဘူးလို႕ေျပာတာ။
ေဒါသနဲ႔ေတြးတဲ့အေတြးက မေကာင္းဘူး။ မွားယြင္းတဲ့အေတြး။
ညွဥ္းဆဲဖို႕ သတ္ျဖတ္ဖို႕ ေတြးတဲ့အေတြးေတြက မေကာင္းဘူး။
အဲဒီမေကာင္းတဲ့အေတြးေတြ ဖယ္ရွားပစ္ခ်င္ရင္ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုရင္ ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလရႈပါ။
ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလေပၚမွာ သတိစိုက္ထားပါ။ ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလကို
ပံုမွန္ရႈျပီးေတာ့ ထြက္သြားတဲ့ေလေလး ၀င္လာတဲ့ေလေလးကို ရႈပါ ။
လူက ၂၄ နာရီအသက္ရႈေနတာဆိုေတာ့ အဲဒီေလေပၚမွာ ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလ ေလးေပၚမွာ အာရံုစိုက္ထားရင္
က်န္တဲ့ အေတြးေတြ ရပ္ဆိုင္ပစ္လို႕ရတယ္။ အဲဒီအေတြးေတြ
ရပ္ဆိုင္းပစ္လိုက္ရင္ ေလာဘနဲ ့ပတ္သက္တဲ့ အေတြးလည္း မေတြးေတာ့ဘူး။
ေဒါသနဲ ့ပတ္သက္တဲ့ အေတြးလည္း မေတြးေတာ့ဘူး။
မွားယြင္းတဲ့အေတြးေတြပါ လံုး၀ကင္းရွင္းသြားမယ္။ ဒီေလာက္နဲ ့မျပီးေသးပါဘူး။
အေတြးေတြ ရပ္ဆိုင္းသြားျပီးရင္ အထင္အျမင္ေတြက ရိွေနတတ္ေသးတယ္။
ဘာလဲဆိုေတာ့ အဲဒီအေတြးေတြကို ရပ္ဆိုင္းပစ္ႏိုင္တဲ့ ဒီသတိတို႕
ပညာတို႕ ၀ီရိယတို႕ကိုပဲ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာ ထာ၀ရရိွေနတယ္လို႕
ထင္ေနတဲ့ အထင္အျမင္မ်ိဳး ေပၚလာတတ္ေသးတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႕ ငါဆုိတဲ့ မာန္မာန၊ ငါျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ မာန္မာနကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို ့ရန္အတြက္ ေမတၱာမ်ားမ်ားပြားလိုက္ပါ။
ငါဆိုတဲ့အေတြးေတြ ေပ်ာက္ဖို႔အတြက္ လူဆိုတာ ကိုယ့္မွာမာနဆိုတာ ရိွေနတက္တယ္။
ကုိယ့္မာနေလးကို လာထိရင္ သူေတာင္းစားေတာင္ မာနေလးက ေပၚေသးတာပဲ။
သာမာန္လူမေျပာနဲ ့ သူေတာင္းစားေတာင္ မာနရိွတယ္။ သူေတာင္းစားကိုပိုက္ဆံေပးျပီး ခိုင္းၾကည့္ပါ။
ခိုင္းလို႕မရဘူး။ သူက သူေတာင္းစားတဲ့။ လုပ္စရာမလိုဘူး။
ဘယ္မွာေတာင္းစားစားရတယ္။ သူ႕ကိုတံျမတ္စည္း လဲခိုင္းလို႕ လဲမယ္မထင္နဲ ့။
သူ႕မွာ သူေတာင္းစားမာန ရိွတယ္။ မာနဆိုတာ သူ႔ဘာသူရိွတာ။
အဲဒီမာနကုိ ဖယ္ခ်ပစ္ဖို႔ရာအတြက္ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုေတာ့ ဘယ္အရာမွ မျမဲဘူး၊
ထာ၀ရေျပာင္းလဲေနတယ္ဆိုတဲ့ အေတြးကိုေတြးဖို႕ အထင္အျမင္ေတြကို
ရေအာင္ ပြါးရမယ္။ မာနတရားကို ဖယ္ရွားလိုက္ႏိုင္ျပီဆိုရင္ ကိုယ့္လုပ္တိုင္းမျဖစ္ဘူးဆိုတာ သိလာလိမ့္မယ္။
မျမဲဘူးဆိုတာ သိလာလို႕ဆိုရင္ ကုိယ့္အလိုက် ဘာမွမျဖစ္ဘူးဆိုတာ သိလာလိမ့္မယ္။
လူေတြက ကိုယ္လုပ္ရင္ ျဖစ္တယ္လို႕ ထင္ေနတာ။ အဲဒါ မာနကထင္ေနတာ။
တကယ္ေတာ့ ဘာမွမျမဲပါဘူး ထာ၀ရေျပာင္းလဲေနတာပါ။
ထာ၀ရေျပာင္းလဲေနတဲ့အရာတစ္ခုဟာ ကိုယ့္အလိုက်ေျပာင္းလဲခ်င္လို႕မရဘူး။
အနတၱ ငါလုပ္လို႔မဘူး သူဘာသူေျပာင္းလဲေနတာပဲဆိုတဲ့ အနတၱအေတြးမ်ိဳး
ေတြးတက္ရမယ္။အနတၱ၀င္လာလို႕ဆိုရင္ ငါဆိုတဲ့မာနကို ဖယ္ရွားပစ္လာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္တဲ့။
အနတၱ၀င္လာလို႔ဆိုရင္ ငါဆိုတဲ့ အထင္အျမင္ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္။
ငါဆိုတဲ့အထင္မျမင္ ေပ်ာက္သြားရံုးတင္မကဘူး မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပဲ စိတ္ဓာတ္ေလးဟာ ျငိမ္းခ်မ္းသြားလိမ့္မယ္။
စိတ္ကေလးဟာ လံုး၀အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြ သံေယာစဥ္ၾကိဳးေတြကေန
လံုး၀လြတ္သြားလိမ့္မယ္လို႕ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားထားပါတယ္။
စိတ္ကေလးဟာ ျငိမ္က်ျပီးေတာ့ ေႏွာင္ၾကိဳးေတြအားလံုး
ျပဳတ္ထြက္သြားျပီးေတာ့ လံုး၀လြတ္တဲ့စိတ္ေတြဟာ အဲဒီက်မွ ျဖစ္လာမွာပါ။
ရာဂကိုလည္း ဖယ္ရွားလိုက္ႏိုင္ျပီ။ ေဒါသကိုလည္း ဖယ္ရွားလိုက္ႏိုင္ျပီ။
မာနကိုလည္း အေတြးေတြကိုလည္း ဖယ္ရွားပစ္လိုက္ႏုိင္ျပီဆိုရင္
မွားယြင္းတဲ့အထင္အျမင္ေတြကိုလည္း ဖယ္ရွားပစ္လိုက္ႏိုင္ျပီ။
အထင္အျမင္ေတြကိုလည္း ဖယ္ရွားပစ္လိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မာနလည္း လံုး၀မရိွေတာ့ပါဘူး။
မာနလည္းပဲ လံုး၀အၾကြင္းအက်န္ မရိွေတာ့ဘူးဆိုရင္ စိတ္ကေလးဟာ
ေႏွာင္ၾကိဳးေတြကေနလံုး၀လြတ္လာတဲ့ စိတ္အဆင့္ကိုေရာက္လာပါမည္။
အဲဒီက်မွ လြတ္ေျမာက္တယ္ဆိုတာ ေခၚလို႔ရပါတယ္။ တစ္ေယာက္တည္းေနတာပါ
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနတာပါဆိုတာနဲ႔ လြတ္တာဟာ ဟုတ္သလား။ မဟုတ္ပါဘူး။
စိတ္ဟာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ၾကီးထဲမွာေရာက္ေနတာ။ စိတ္ဟာ ေႏွာင္ၾကိဳးေတြနဲ
တြယ္ခံေနရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကုိယ့္စိတ္ေလးဟာ လြတ္တယ္လို႕ ထင္ေနေပမဲ့
လြတ္ေျမာက္မႈမရိွဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီတရားငါးမ်ိဳးေပၚမွာအေျခစိုက္ျပီးေတာ့
အခုေျပာတဲ့ အသုဘကိုပြားပါ။ ေမတၱာကိုပြားပါ။ ရာဂပယ္ဖို႕ အသုဘကိုပြားပါ။
ေဒါသကိုပယ္ဖို႕ ေမတၱာကိုပြားပါ။ အေတြးေတြကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို႕အတြက္ အာနာပါနႏုႆတိကို ပြားပါတဲ့။
မာနကိုဖယ္ခ်ဖို႔အတြက္ အနစၥသညၤာကိုပြားပါ။ အနစၥသညၤာကိုပြားလိုက္ရင္ အနတၱသညၤာ၀င္လာပါလိမ့္မယ္။
အနတၱ သညၤာ၀င္လာရင္ ငါဆိုတဲ့ မာန္မာနေတြ က်သြားပါလိမ့္မယ္။
ငါဆိုတဲ့ မာန္မာနေတြ က်သြားျပီဆိုတာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ ဒီၾကိဳးေတြအားလံုးျပဳတ္ထြက္သြားမယ္။
ဘာမွ မရိွေတာ့ပါဘူး။ ၾကိဳးေတြအားလံုးျပဳတ္ထြက္သြားျပီးေတာ့ စိတ္ကေလးဟာ လြင့္ထြက္လာပါလိမ့္မယ္။
အေႏွာင္အဖြဲ႔ကေန လြတ္လာတဲ့စိတ္ဟာ စိတ္ရဲ့လြတ္ေျမာက္မႈဆိုတဲ့ အဆင့္ကိုေရာက္လာပါတယ္။
ဒါဟာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတဲ့ စိတ္ရဲ့ အဆင့္ျမင့္ဆံုးစိတ္၏ လြတ္ေျမာက္ျခင္းပါပဲ။
ေနာက္ဆံုးဒီအဆင့္ထိေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
လြတ္ေျမာက္မႈဆိုတဲ့စိတ္ကိုရဖို႕အတြက္ -
၁။ မိတ္ေကာင္း၊ ေဆြေကာင္း၊ ဆရာေကာင္း၊ သမားေကာင္းေတြ ရွာရမယ္။
၂။ မိတ္ေကာင္း၊ ေဆြေကာင္း၊ဆရာေကာင္း၊ သမားေကာင္းေတြကိုအေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ့ ကိုယ္က်င့္သီလျမဲရမယ္။
၃။ တရားဓမၼနာယူရမယ္။ ကထာ(သို႕) စကား (၁၀) မ်ိဳး မၾကာခဏနာရမယ္။
ေပ်ာ္စရာစကားေတြနားေထာင္ဖို႕မဟုတ္ပါဘူး။
တကယ့္သံေ၀ဂရဖို႔အတြက္ ေလးနက္တဲ့ တရားေတြနာဖို႔လိုပါတယ္။
၄။ လံုးလ၀ီရိရရိွရမယ္။
၅။ အသိပညာရိွရမယ္။
အဲဒီအေျခအေန (၅)မ်ိဳးသာ ရိွလာခဲ့ျပီဆိုရင္ စိတ္ကေလးလြတ္ေျမာက္လာမယ္။
ေလာဘကလြတ္ဖို႔အတြက္ အသုဘကိုပြားပါတဲ့။ ေဒါသကလြတ္ဖို႔အတြက္ ေမတၱာကိုပြားပါတဲ့။
အေတြးေတြက လြတ္ေျမာက္ဖို႕အတြက္ အာနာပါနႏုႆတၱိကိုပြားပါတဲ့။
ငါဆိုတဲ့မာနကို ဖယ္ရွားဖို႔အတြက္ အနစၥသညၤာကိုပြားပါတဲ့။ ပြားလိုက္ရင္ အနတၱ သညၤာ၀င္လာမယ္။
အနတၱ သညၤာ၀င္လာရင္ ငါဆိုတဲ့ မာန္မာနေတြ က်သြားပါလိမ့္မယ္တဲ့။
အဲဒီအေျခအေနမွာ လံုး၀လြတ္ေျမာက္တဲ့စိတ္ရဲ့အေျခအေနတစ္ခုအထိ ပိုင္ဆိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ့ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ လံုး၀လြတ္ေျမာက္တဲ့စိတ္ကိုရရိွေအာင္
က်င့္ၾကံပြားမ်ားအားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစ ဂုဏ္ေသာ္... သာဓု..သာဓု..သာဓု ပါဘုရား။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ "လြတ္ေျမာက္တဲ့ စိတ္အေၾကာင္း" တရားေတာ္...မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
တရားကိုေပးလွဴျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးအလွဴျဖစ္သည္။
တရားအရသာသည္ အမြန္ျမတ္ဆံုး အရသာ ျဖစ္သည္။
တရားႏွင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုး ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းျဖစ္သည္။
တရားကိုသိျပီး လက္ေတြ႕က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္
အျမတ္ဆံုး ခ်မ္းသာကို ရယူႏုိင္ၾကပါေစ။
တရားႏွင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုး ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းျဖစ္သည္။
တရားကိုသိျပီး လက္ေတြ႕က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္
အျမတ္ဆံုး ခ်မ္းသာကို ရယူႏုိင္ၾကပါေစ။
နားေထာင္ျပီးမွ စာရိုက္ထားျခင္းျဖစ္ပါသျဖင့္ စာလံုးေပါင္းမွားလွ်င္ သီးခံျပီးဖတ္ရႈ႔ပါရွင္ :)
♣☺☺ေမတၱာျဖန္း၍ လန္းဆန္းၾကပါေစ☺☺♣
မုိးတိမ္လြင္ၿပင္မွ ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္..
No comments:
Post a Comment