Wednesday, 19 November 2008

ေလာကဓမၼတုိးတက္ေၾကာင္းတရား

ေလာကဓမၼတုိးတက္ဖုိ႔ အတြက္ေန႔စဥ္လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ေလးတစ္ခုရွိတယ္။
ဘာအလုပ္လဲဆုိေတာ့ ငါဒီေန႔ဘာမေကာင္းတာမ်ား လုပ္ခဲ့မိသလဒါေလးၿပန္ၿပီး
စစ္ေဆးတဲ့အလုပ္ပါ။ ဒီအလုပ္ဟာ ဘ၀တုိးတက္ေရးအတြက္ အင္မတန္အေရးၾကီးတဲ့
အလုပ္ပါပဲ။ ေလာကေရးရာမွာဘဲၿဖစ္ၿဖစ္ဓ ဓမၼေရးရာမွာပါ ၾကီးပြားတုိးတက္လုိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္တုိင္းမိမိရဲ႔
ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနကံေတြကုိ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း၊ညေနတုိင္းညေနတုိင္း၊ ညတုိင္းညတုိင္းအၿမဲတမ္း
အိပ္ရာ၀င္ကာနီးတုိင္း အၿမဲတမ္းစစ္ေဆးသင့္တယ္။ ၿဖစ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ မၾကာခဏဆုိသလုိ အခ်ိန္တုိင္း
အခ်ိန္တိုင္းစစ္ေဆးသင့္တယ္။
တစ္ေန႔တာအတြင္း ကုိယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းတဲ့ (ကုိယ္၊ ႏႈတ္၊စိတ္) အလုပ္ေတြကုိေရာ၊ မေကာင္းတဲ့
(ကုိယ္၊ ႏႈတ္၊စိတ္) အလုပ္ေတြကုိပါ ေသေသခ်ာခ်ာစစ္ေဆးရမယ္။အားနည္းခ်က္ -အားသာခ်က္၊ ေကာင္းမႈ-မေကာင္းမႈ၊ အၿပဳသေဘာ-အဖ်က္သေဘာ၊ အက်ိဳးရွိ- အက်ိဳးမဲ့၊ဒါေတြကုိ ေစ့ေစ့စပ္စပ္သုံးသပ္ရမယ္။
သတိပညာနဲ႔ ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ စစ္ေဆးသုံးသပ္ၿပီးၿပီဆုိရင္ အားနည္းခ်က္ကုိၿပဳၿပင္ရမည္၊ အားသာခ်က္ကုိၿဖည့္ဆည္းရမယ္၊ေကာင္းမႈကုိ ခုိင္ၿမဲေစရမယ္၊ မေကာင္းမႈကုိ ယုိင္လဲေစရမယ္၊ အၿပဳသေဘာကုိေဆာင္ရမယ္၊ အဖ်က္သေဘာကုိေရွာင္ရမယ္၊ အက်ိဳးရွိကုိဆက္လုပ္ရမယ္၊ အက်ိဳးမဲ့ကုိ စြန္႔လြတ္ရမယ္၊အဲဒီလုိဆုိရင္ မိမိရဲ႔အလုပ္၊ မိမိရဲ႔ဘ၀၊ တုိးတက္ေအာင္ၿမင္လာမွာမလဲြပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ေလာကေရးရာမွာဘဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ဓမၼေရးရာမွာဘဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ မိမိရဲ႔ ကုိယ္၊ႏႈတ္၊စိတ္အလုပ္ေတြကုိ
အၿမဲမၿပတ္စစ္ေဆးေနၿခင္းဟာ ၾကီးပြားတုိးတက္ၿခင္းရဲ႔ အေၾကာင္းပါဘဲ။။
(အရွင္ဆႏၵဓိက)

Type the rest of your post here.

Wednesday, 12 November 2008

တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ သာမညဖလအခါေတာ္ေန႔

တန္ေဆာင္မုန္းလသည္ ျမန္မာ့ ၁၂လရာသီတြင္ ရွစ္လေျမာက္လျဖစ္သည္။ မုိးေလကင္းစင္၍ နကၡတ္တာရာစုံ ထြန္းပေသာ လလည္းျဖစ္သည္။
ပင္းယေခတ္ စာဆိုေတာ္ စတုရဂၤဗလအမတ္ႀကီးက ''သရဒံတု ကာလာနံ'' အခ်ိန္အခါေန႔တြင္ တန္ေဆာင္မုန္းလသည္ သာယာ
အလွပဆုံး အခ်ိန္အခါျဖစ္သည္ဟု ဖြဲ႕ဆုိခဲ့သည္။
သာမညဖလသုတ္ေတာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ကို သာမညဖလအခါေတာ္ေန႔ဟူ၍ သတ္မွတ္ခဲ့
သည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔သည္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ အခါသမယတြင္ သာမညဖလတရားေတာ္ကုိ နာၾကားပူေဇာ္ေလ့ရွိၾကသည္။
ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည့္ရွင္ အဇာတသတ္မင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ သာမညဖလ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္ကုိ ၾကားနာရသည့္အဆုံး
တြင္ ရတနာသုံးပါးကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္သည့္ ဥပါသကာအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူခဲ့သည္။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ က်င္းပေသာ ပြဲေတာ္တစ္ခုမွာ ကထိန္သကၤန္း ဆက္ကပ္လႉဒါန္းပြဲျဖစ္သည္။ ကထိန္ဟူသည္မွာ ''ကထိန''ဟူေသာ
ပါဠိေဝါဟာရကို ျပန္ဆုိထားျခင္းျဖစ္သည္။ အလုပ္အက်ဳိးေပး ၿမဲၿမဲခုိင္ခံ့ေသာအလုပ္၊ ဘုရားအစရွိေသာ ပညာရွိတုိ႔က ''ေကာင္း၏၊ ေကာင္း၏''ဟု
ခ်ီးက်ဴးၾသဘာ ေထာမနာျပဳရေသာ အလုပ္က်ဳိးကုိ ''ကထိန္''ဟု ေခၚသည္။
ကထိန္ပြဲေတာ္သည္ ေရွးဘုရင္လက္ထက္ အဆက္ဆက္ကပင္ ရွိခဲ့သည္။ ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္တုိ႔၏ လက္ထက္၌ ကထိန္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္ဟု ဗုဒၶစာေပမ်ား၌ ေတြ႕ရွိရသည္။
ကထိန္သကၤန္းအလွဴသည္ တစ္ႏွစ္တြင္ တစ္လ၊ တစ္လတြင္ တစ္ရက္သာျပဳရေသာ ကာလဒါနမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ကထိန္သကၤန္းကပ္လွဴပြဲ
ခြင့္ျပဳေသာကာလမွာ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ရက္ေန႔မွ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔အထိ ျဖစ္သည္။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ မသုိးသကၤန္းမ်ား ကပ္လွဴရန္အတြက္ ရက္လုပ္ ပူေဇာ္ပြဲမ်ား က်င္းပေလ့ရွိၿပီး ေန႔မကူး၊ ရက္
မကူးဘဲ တစ္ရက္တည္း အၿပီးရက္လုပ္လွဴဒါန္းရေသာ သကၤန္းျဖစ္သျဖင့္ မသုိးသကၤန္းဟုလည္း ေခၚေဝၚၾကသည္။
ဘုရားရွင္သည္ အဇာတသတ္မင္းအား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္
သာမညဖလသုတၱန္တရားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တန္ေဆာင္
မုန္းလျပည့္ေန႔ကို ''သာမညဖလအခါေတာ္ေန႔''ဟု သတ္မွတ္ က်င္းပၾက
သည္။ သာမညဖလ၏အဓိပၸာယ္မွာ ရဟန္းျပဳရျခင္း၏ အက်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။
သာမညဖလသုတ္ေတာ္သည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ေၾကးမံုမွန္
ခ်ပႀ္ ကးီ တစခ္ ုပငျ္ ဖစသ္ ည။္ ကုိယ္က်င့္သီလ ရွိသည္မရွိသည္ကုိ ဤသုတျ္ ဖင့္
ထင္ဟပ္ေစႏုိင္သည္။
အရွင္ေဒဝဒတ္အား ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ ၊ ဆရာတင္မႈမွားခဲ့ေသာ အဇာ
တသတ္မင္းသားသည္ ဖခင္ဘုရင္ ဗိမိၺသာရကို သတ္မိသည္အထိ အမွားႀကီး
မာွ းခရ့ဲ ာ ဖခငႀ္ ကးီ အား သတ္မိသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ညတုိင္းအိပ္မေပ်ာ္ေသာေရာဂါ
ေဝဒနာစြဲကပ္ေတာ့သည္။ ထုိေဝဒနာကို ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ မည္သည့္သမား
ေတာ္၊ မည္သည့္ေဆးစြမ္းေကာင္းကမွ် မကုသႏုိင္ေတာ့ေပ။ တန္ေဆာင္မုန္း
လျပည့္ညတစ္ညတြင္အဇာတသတ္မင္းသည္ မွဴးမတ္ေပါင္းစံုညီစြာျဖင့္ညီလာခံ
သဘင္ ဆင္ယင္က်င္းပေနစဥ္ ဆီးႏွင္းျမဴတိမ္သူရိန္ မီးခိုးေမွာင္မ်ဳိး မသြန္း
လျပည့္ဝန္းက ထြန္းလင္းသာယာေနသည္။ ၾကည္ႏူးသာယာဖြယ္ ေကာင္းလွ
သည ့္ တန္ေဆာင္မုန္းလၿပည့္ည၏ အလွကုိခံစားရင္းရင္တြင္းအပူမီးကုိၿငိမ္းေအး
ေစႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားရရွိရန္ ေတာင့္တမိေလသည္။ မွဴးႀကီး မတ္ႀကီးမ်ား
အား မည္သူ႔ကို ခ်ဥ္းကပ္ရလွ်င္ ေကာင္းမည္နည္းဟု ေမးျမန္းတုိင္ပင္ရေတာ့
သည္။
ပုရာဏကႆပအစရွိေသာ တိတိၴဆရာႀကီးမ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္သင့္ေၾကာင္း
မွဴးႀကီးမတ္ႀကီးတုိ႔၏ တင္ျပခ်က္ကို လက္မခံဘဲ ဆရာဇီဝကအား ေမးေတာ္မူ
သည္။ ဆရာဇီဝက၏ အႀကံေပးခ်က္အရ ဘုရားရွင္ထံခ်ဥ္းကပ္ဖို႔ရန္ ဆရာ
ဇီဝကကို စီစဥ္ေစသည္။ အဇာတသတ္မင္း ဘုရားရွင္ထံ ဖူးေျမာ္ရန္သြားေသာ
အခ်ိန္မွာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ ညခ်မ္းအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕အနီး
ဇီဝကသရက္ဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသံုးေနေသာ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားရာ
လမ္းခရီးတြင္ ညခ်မ္းခ်ိန္ျဖစ္ျခင္း၊ သစ္ရိပ္ဝါးရိပ္ေၾကာင့္ အေမွာင္က်ေနျခင္း
တုိ႔ေၾကာင့္ လုိက္ပါသူအားလံုး မီး႐ွဴးမီးတုိင္ ကိုယ္စီကိုင္၍ သြားၾကရသည္။
အဇာတသတ္ႏွင့္အျခံအရံမ်ား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ည၌ တန္ေဆာင္တုိင္
မီးထြန္းပြဲ က်င္းပၾကသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေလသည္။
အဇာတသတ္မင္းသည္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေသာ သာမညဖလ တရား
ေတာ္ကို နာၾကားရသျဖင့္ အိပ္မေပ်ာ္ေသာေရာဂါ လံုးဝေပ်ာက္ကင္းသြားေတာ့
သည္။ ရတနာသံုးပါးအေပၚ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုၾကည္သြားေလသည္။ ပုထုဇဥ္
တို႔တြင္ ရတနာသံုးပါးကို အၾကည္ညိဳဆံုးပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ ဧတဒဂ္ေပးျခင္းကိုပင္
ခံယူရရွိသည္္ ။အဇာတသတ္မငး္ သည ္ ပထမသဂါၤ ယနာတင ္ ဒကာအျဖစ္လည္းေကာင္း
ခံယူခဲ့သည္္ ။ဘုရားရွႈင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကုိ စုေဆာငး္ သမိ း္ ဆညး္ ၍ ဓာတ္ေ တာ္
တိုက္ႀကီးကိုလည္း တည္ထားခဲ့သည။္ ဗုဒၶသာသနာႏွစ္ကုိလည္းအတိအက် သတ္မွတ္ေပးခဲ့သည္။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ ရွင္မာလဲပြဲကိုလည္း က်င္းပၾကသည္။
အရိေမေတၱယ် ဘုရားအေလာင္းနတ္သားက သီဟိုဠ္ကြၽန္းသား ရွင္မာလဲ
မေထရ္အား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တိုင္း လူအေပါင္းတို႔အား ေဝႆႏၲရာ
ဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာၾကားပါရန္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ ရွင္မာလဲက
ဂါထာတစ္ေထာင္ျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ေဝႆႏၲရာဇာတ္ေတာ္ႀကီးကို
ေဟာေျပာသည္ကို အထိမ္းအမွတ္ျပဳ၍ ေဝႆႏၲရာဇာတ္ေတာ္ကိုေဟာေျပာျခင္း၊
ေလွာ္ကားေတာ္ပံုျပဳ၍ ေလွာ္ကားထက္တြင္ အသီးတစ္ေထာင္၊ အပြင့္
တစ္ေထာင္၊ ထမင္းထုပ္တစ္ေထာင္၊ ဆီမီးတစ္ေထာင္စသည္တင္ကာ လွဴဒါန္း
ျခင္းျဖင့္ ရွင္မာလဲပြဲကို ဆင္ယင္က်င္းပၾကသည္။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ ေဆးပင္အေပါင္းကို ေစာင့္ေသာ နတ္တို႔
သည္ မဲဇလီပင္ေစာင့္နတ္အား လာေရာက္ခစားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္မဲဇလီပင္
သည္ ေဆးေပါင္းခသည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ဳိး၌ မဲဇလီဖူးကို စားသံုးခဲ့ေသာ္ အနာမ်ဳိး
၉၆ပါးကင္းၿပီး ဘုန္းႀကီး သက္ရွည္ႏိုင္သည္ဟု ေဆးက်မ္းတုိ႔တြင္ေဖာ္ျပပါ
ရွိသည္။ ထိုအဆိုအတိုင္း ေဘးကင္းရန္ကြာ က်န္းမာခ်မ္းသာရန္ မဲဇလီဖူးသုပ္
ကို စားသံုးၾကသည္။
တနေ္ ဆာငမ္ ုနး္ လတငြ ္ တနေ္ ဆာငတ္ ုိငမ္ းီ ထနြ း္ ပ၊ဲြ ကထနိ ပ္ ၊ဲြ မသုိးသကနၤ း္
ရက္လုပ္ပြဲ၊ မဲဇလီဖူးသုပ္ေဝငွပြဲ၊ ရွင္မာလဲပြဲ၊ သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔
ပြဲမ်ား က်င္းပၾကေလသည္။
တန္ေဆာင္မုန္းလသည္ ႐ိုးရာပြဲေတာ္အမ်ားဆံုးလဟု ဆိုႏိုင္သည္။
ေျခခင္းလက္ခင္းသာေသာ မိုးအေႏွာင္း ေဆာင္းအကူးကာလျဖစ္ျခင္း၊ အာဇဋာ
ေကာင္းကင္ထက္တြင္ မိုးတိမ္မိုးရိပ္တို႔ကင္းစင္ျခင္း၊ ဆီးႏွင္းျမဴတိမ္ သူရိန္
မီးခိုး ေမွာင္မ်ဳိးမသြန္းသည့္ လျပည့္ဝန္းအား သာယာၾကည္ႏူးစဖြယ္ ေတြ႕ျမင္
ရျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္မ်ား ဆင္ယင္က်င္းပျခင္း
တို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာတို႔၏ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ လတစ္လပင္
ျဖစ္ပါေၾကာင္းကုိ ပန္းေတာင္းသန္းၾကြယ္၏ ေဆာင္းပါးအားဗဟုသုတအလုိဌာ တင္ၿပလုိက္ပါသည္။။

Tuesday, 4 November 2008

အေ၀းမွာမေနပါႏွင့္

ကုိယ့္ရည္မွန္းခ်က္က
"စိတ္ေအးခ်မ္းသာမႈ"ဆုိတာကုိ မေမ့ရင္
ကုိယ့္၀ီရိယကလည္း
စိတ္ပူေလာင္ေစတဲ့
၀ီရိယမ်ိဳးမၿဖစ္ေတာ့ဘဲ
စိတ္ေအးခ်မ္းေစတဲ့
၀ီရိယေတြခ်ည္းပဲ ၿဖစ္သြားမွာပါ။
နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ပါတယ္ေၿပာၿပီး
စိတ္ေအးခ်မ္းေစမယ့္
စိတ္ပူေလာင္ေစမဲ့
စကားေတြေၿပာေနမယ္
စိတ္မေအးခ်မ္းေစမယ့္
စိတ္ပူေလာင္ေစမယ့္
စကားေတြေၿပာေနမယ္
စိတ္မေအးခ်မ္းေစမယ့္
စိတ္ပူေလာင္ေစမယ့္
စကားေတြ ေၿပာေနမယ္၊
စိတ္မေအးခ်မ္းေစမယ့္
စိတ္ပူေလာင္ေစမယ့္
အေတြးေတြ ေတြးေနမယ္ဆုိရင္
နိဗၺာန္နဲ႔ အေ၀းၾကီးေ၀းေနအုံးမွာပါ။။။

Type the rest of your post here.

Saturday, 1 November 2008

သရဏဂုံ(၃)ပါးမွတ္ဖြယ္




သရဏဂုံ။ ။ သရဏ +ဂမန ဟူေသာပါဠိမွ သရဏဂုံ ဟုၿမန္မာစကားၿဖစ္လာသည္။
(သရဏ= ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ +ဂမန= အသိအမွတ္ၿပဳလွ်က္ ဆည္းကပ္ၿခင္း) ဘုရား တရား
အရိယာ သံဃာသည္ ကုိးကြယ္ရာ အစစ္ၿဖစ္၏ ဟုအသိအမွတ္ၿပဳလ်က္ ရုိေသေလးၿမတ္ဆည္းကပ္လုိေသာ
ကုသုိ္လ္ေစတနာကုိ သရဏဂုံ ဟုေခၚ၏။ ၁- ဘုရားကုိးကြယ္မႈ၊ ၂-တရားကုိးကြယ္မႈ ၊၃- အရိယာသံဃာကုိးကြယ္မႈအားၿဖင့္ ၃ပါးရွိသည္။ သရဏဂုံံသုံးပါးဟု ယခုကာလေခၚဆုိၾကသည္မွာလည္း
ဤသုံးပါးပင္ၿဖစ္ပါသည္။ မိမိသႏၱာန္၌ ထုိရတနာသုံးပါးကုိဆည္းကပ္ကုိးကြယ္လုိေသာ စိတ္ေစတနာၿဖစ္ေနေၾကာင္း ထင္ရွားၿပဖုိ႔ရာ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၧမိ စေသာပါဠိကုိၿဖစ္ေစ ။ဘုရားကုိးကြယ္ပါ၏
စေသာၿမန္မာစကားကုိၿဖစ္ေစ ၊ရြတ္ဆုိၿခင္းသည္ သရဏဂုံေဆာက္တည္ၿခင္းမည္၏။
ထုိသုိ႔ေဆာက္တည္ရာ၀ယ္........

ဗုဒၶံ။ ။ ဗုဒၶံ- အရဘုရားဟုဆုိရာ၌ရုပ္ပုံ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ားေလာက္တြင္ စိတ္မထားဘဲဘုရားဂုဏ္ေတာ္
ဖြင့္၌ၿပခဲ့ေသာ ဘုရားရွင္ကုိ ရည္မွန္း၍ထားရာ၏။
ဓမၼံ။ ။ဓမၼံ-အရ တရားဟုဆုိရာ၌ ယခုကာလဓမၼကတိကေတြ၊ သံရွည္သံတုိဆဲြ၍ ယပ္လဲွယပ္ေထာင္တရားမ်ားႏွင့္ စာအုပ္စာေပေတြေလာက္တြင္ စိတ္မထားဘဲ ဓမၼစၾကာ၊
အနတၱလကၡဏာသုတ္ မဟာသတိပ႒ာန္ စေသာဘုရားေဟာပါဠိေတာ္ ၊အ႒ကထာက်မ္းစာအစဥ္ႏွင့္
မဂ္ဖုိလ္ နိဗၺာန္တရားမ်ားကုိ ရည္မွန္း၍ထားရာ၏။
သံဃံ။ ။သံဃံ- အရ သံဃာဟုဆုိရာ၌စိတ္မထားဘဲ သံဠာဂုဏ္ေတာ္၌ၿပခဲ့ေသာ အရိယာသံဃာကုိရည္မွန္း
ထားရာ၏။ ဤသုိ႔ရည္မွန္းႏုိင္မွသာသရဏဂုံ အစစ္အမွန္ရမည္ၿဖစ္ပါသည္။
ရတနာၿမတ္သုံးပါးသည္ အပၸါယ္ဆင္းရဲ ၊သံသရာဆင္းရဲတုိ႔မွ မက်ေရာက္ေအာင္ေဟာေတာ္မူေသာအားၿဖင့္
ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မႈေပရကား........
ကုိး =ရတနာသုံးပါးကုိ ကုိးစားရာ(အားကုိးစရာ)ဟူ၍လည္းေကာင္း။
ကြယ္= ေဘးရန္ေပၚလာလ်င္ကာကြယ္ဖုိ႔ရာ ဟူ၍လည္းေကာင္း။
လဲေလ်ာင္း=(မဘအေပၚမွာယုံၾကည္၍ သားသမီးမ်ားလဲေလ်ာင္းအိပ္ေနသလုိ) ရတနာသုံးပါးအေပၚတြင္ေကာင္းစြာယုံၾကည္၍လဲေလ်ာင္းဖုိရာ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ပုန္းေအာင္း=အပၸါယ္ေဘး မေရာက္ေအာင္ပုန္းေအာင္းေနဖုိ႔ရာ ဟူ၍ လည္းေကာင္း။
မွီခုိ=မိဘကုိ သားသမီးကမွီခုိသကဲ့သုိ႔ မွီခုိဖုိ႔ရာ ဟူ၍လည္းေကာင္း အသိအမွတ္ၿပဳလ်က္
ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္မွီ၀ဲဆည္းကပ္ပါ၏ ဟုဆုိလုိသည္။
တစ္ၾကိမ္ေဆာက္တည္ တစ္သက္တည္။ ။ဤသုိ႔ယုံၾကည္ေလးၿမတ္စြာ တစ္ၾကိမ္ေလာက္ေဆာက္တည္ထားလွ်င္ယုံၾကည္စိတ္မပ်က္သမွ် တသက္လုံး
သရဏဂုံတည္သူ မည္ေတာ့၏။

Thursday, 16 October 2008

ကံ ၊ဥာဏ္ ၊၀ီရိယအေၾကာင္း

မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသေရးသားဆုံးမေတာ္မႈတဲ့ ရတနာဂုဏ္ရည္စာအုပ္မွ မွတ္သားမိတာေလးေတြကုိ ၿပင္ဆင္ၿဖည့္စြတ္ေရးသားလုိက္ပါသည္။ဆရာေတာ္ဘုရားက ကံဥာဏ္၀ိရိယအေၾကာင္းကုိေအာက္ပါအတုိင္းအဓိပၸာယ္ဖြင့္ေတာ္မႈပါသည္။။။။
ကံအေၾကာင္း။ ။ကမၼ - ဟူေသာပါဠိစကားကုိ ၿမန္မာလုိ ကံဟုေခၚပါတယ္။ ထုိေၾကာင့္ကုိယ္ၿဖင့္လုပ္မႈ ၊ႏႈတ္ၿဖင့္ေၿပာဆုိမႈ၊ စိတ္ၿဖင့္ၾကံစည္မႈမ်ားကုိကံဟုသတ္မွတ္ပါ။ ထုိကံသည္ ေရွးေရွးဘ၀ကၿပဳခဲ့ေသာကံ၊
ယခုဘ၀မွၿပဳအပ္ေသာကံ ဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ထုိႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔တြင္ အက်ိဳးတစ္ခုကုိေပးရာ၌ ေရွးေရွးကံသည္
လုိရင္းအေၾကာင္းတည္း။ ယခုဘ၀ကံမွာ ယခုဘ၀အတြက္ေရွးက အခြင့္ရေအာင္၊ သုိ႔မဟုတ္ အားရွိေအာင္ကူညီေထာက္ပံ့ရုံသာၿဖစ္တယ္။ ေနာက္ဘ၀၌ကားဆုိင္ရာအက်ိဳးကုိ ကုိယ္တုိင္ေပးခြင့္
ရွိႏုိင္ပါတယ္။
ထုိေရွးကံမ်ားသည္ အလြန္အားေကာင္းေသာကံ၊ သာမန္ေလာက္သာရွိေသာကံ ဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိၿပန္သည္။
ထုိအထဲတြင္ နံမွတ္(၁)ကံ၏အက်ိဳးေပးပုံက အလြန္ထင္ရွား၏။ ဥပမာ- ရွင္ဘုရင္၊ သူေ႒း၊ မႈးမတ္စသည္တုိ႔ကုိၿဖစ္ေစႏုိင္သည္။ ဆင္းရဲသားအမ်ိဳး၌ ၿဖစ္ေစကာမႈ တနည္းအားၿဖင့္ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာေစႏူိင္သည္။ ဒုတိယ ကံမ်ိဳး၏ အက်ိဳးေပးပုံမွာ မထင္ရွားလွ။ သူမ်ားနည္းသူအက်ိဳးမ်ိဳးကုိသာရေစႏုိင္သည္။ ထုိကံမ်ားသည္ ဤလူ႔ၿပည္ေလာက၌ မိမိတုိ႔ခ်ည္းအက်ိဳးေပးဖုိ႔ ခဲယဥ္းသၿဖင့္ အက်ိိဳးေပးခြင့္ရေအာင္ ဥာဏ္၀ီရိယႏွင့္သတိဟူေသာ
ပေယာဂက ကူညီေပးရသည္။
ဥာဏ္အေၾကာင္း။ ။အဘိဓမၼာနည္းအရ အကုသုိလ္အၿပစ္မရွိေသာ တတ္သိလိမၼာမႈကုိသာ "ဥာဏ္"ဟုဆုိရေသာ္လည္းကံ အက်ိဳးေပးခြင့္သာေအာင္ ၾကံေဆာင္ရသည့္အရာ၌မႈ အၿပစ္ရွိသည္ၿဖစ္ေစ
မရွိသည္ၿဖစ္ေစ တတ္သိမႈ၊ ပါးနပ္၊ ဖ်တ္လတ္ သြတ္လတ္ခ်က္ခ်က္ခ်ာခ်ာႏွင့္ အရာရာႏွံစပ္မႈမ်ားကုိ
ဥာဏ္ဟုပင္ေခၚရေပသည္။ ထုိဥာဏ္သည္ ၁-မိမိဘာသာတတ္သိလိမၼာေသာဇာတိဥာဏ္ ၊
၂- ေနာက္မွၿဖစ္ေပၚလာေသာ "ပ၀တၱိဥာဏ္"ဟုႏွစ္မ်ိိဳးႏွစ္စားရွိၿပန္သည္။
ထုိႏွစ္မ်ိဳးတြင္ ဇာတိဥာဏ္ ရွိသူမွာ ေၿပာဖြယ္မလုိ။ ဇာတိဥာဏ္ကုိအေၿခခံ၍ ပ၀တၱိဥာဏ္လည္း တုိးပြားေအာင္ ၾကိဳးစားပါလွ်င္ လူတြင္တစ္ေယာက္ ဆုိရေလာက္ေအာင္ ထြန္းေတာက္လာႏုိင္ပါသည္။
ဇာတိဥာဏ္မရွိသူအတြက္မွာမႈ က်မ္းစာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ၾကည့္ရႈ႔သင္ယူၿခင္း၊ မိမိထက္သိနားလည္ေသာ ပညာရွိထံ ဆည္းကပ္ၿခင္းတုိ႔ၿဖင့္ ပ၀တၱိဥာဏ္ ၿဖစ္ေပၚလာေအာင္ၾကံေဆာင္အားထုတ္ရာ၌ ယခုအခါ
စာသင္ၿခင္း၊ ေဒသႏ ၱရဗဟုသုတရွာၿခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ပ၀တၱိဥာဏ္တုိးပြားလွ်က္ ေလာကီၾကီးပြားေရး
သံသရာၾကီးပြားေရးတုိ႔၌ ထိပ္တန္းေရာက္ေနသူမ်ားကုိၾကည့္ပါ။
နီတိပ်ိဳ႔၌လည္း
"ေကာင္းစြာမေရွာင္ ၊နားေထာင္သူကား၊ အၾကာင္းအၿမင္၊
မ်ားေၿမာင္စင္၏၊ ဂုဏ္အင္ပြား၍ ၊ပညာေလြ႔မူ၊ေအာက္ေမ့ဥာဏ္ၿဖင့္၊
ဆင့္ဆင့္မနား၊ က်ိဳးစီးပြားကုိ၊ေထာက္ထားစာနာ ၊သိလိမၼာ၏၊
သိပါသူသည္၊ အရွည္ခ်မ္းသာ၊မဂ္လာကုိ ၊အခါေလးၿမင့္၊ ေဆာင္ႏုိင္သင့္။"
ဟုစပ္ဆုိထားပါသည္။
အသိအလိမၼာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ကံရွိပါေသာ္လည္း လုံ႔လမရွိလွ်င္မည္သည့္အက်ိဳးမွ် မၿပီးေစႏုိင္။
ဟိ- ထုိစကားမွန္ေၾကာင္းကား၊ သုတၱသ- အပ်င္းအားၾကီး၍ တအိပ္တည္းအိပ္ေနေသာ၊ သိ ံဟႆ-ၿခေသ့ၤ၏၊
မုေခ- ပါးစပ္ထဲသုိ႔၊မိဂါ ။ သမင္တုိ႔သည္၊ နပ၀ိသႏ ၱိ- အလုိအေလ်ာက္ မေရာက္လာၾကကုန္။
(ထ၍ ဖမ္းမႈလုံ႔လၿပဳအုံးမည္ )ဟူလုိ
(ဟိေတာပေဒသ)

၀ီရိယအေၾကာင္း။ ။ကိစၥတစ္ခု ေပၚေပါက္လာလွ်င္ မေၾကာက္မရံြ႔ စြန္႔စြန္႔စားစား အားထုတ္မႈကုိ ၀ီရိယ- လုံ႔လ ဟုေခၚဆုိပါသည္။ဤ၀ီရိယတြင္မွထပ္ၿပီး
၁- ပင္ကုိဇာတိ၀ီ၇ိယ
၂-ေနာက္မွၿဖစ္ေပၚလာေသာ ပ၀တၱိ၀ီရိယ ဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ေရွးေရွးဘ၀က၀ီရိယအထုံပါခဲ့သၿဖင့္ဇာတိ၀ီရိယရွိသူမွာ ဥာဏ္ရွိပါလွ်င္သူမ်ားႏွင့္ မယွဥ္သာေအာင္ အက်ိဳးခံစားရပါမယ္ ။၀ီရိယ မရွိသူကားပ၀တၱိ၀ီရိယ ရွိေအာင္ၿပဳၿပင္ရပါလိမ့္မယ္။
၀ီ၇ိယႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္ပုဒ္ေလးကေတာ့
"အက်ိဳးအၿပစ္၊ အမ်ိဳးစစ္လ်က္၊ ဆုိးညစ္ရိပ်င္း
သူကုိကြင္း၍ ထန္ၿပင္းလုံ႔လ ရုိသူခမူ၊
၀ီရိယဧကန္တုိးမည္တည္း။"
၀ီရိယ ရွိလုိသူမ်ားအတြက္...
၁။ လုံ႔လ၀ီ၇ိယရွိလွ်င္ ရရွိမည့္အက်ိဳးကုိသိထားသင့္သည္။
၂။ လုံ႔လ၀ီရိယ မရွိလွ်င္ ဤဘ၀ေနာက္ဘ၀၌ ေအာက္က်ေနာက္က်ၿဖစ္ရမည့္အၿပစ္ကုိသိထားနားလည္ရမည္။
၃။ ငါတုိ႔အမ်ိဳးသည္ အထက္တန္းက်၍ ထက္ၿမက္ေသာအမ်ိဳးၿဖစ္ခဲ့၏။ ငါတုိ႔လက္ထက္က်မွ ေအာက္မက်ထုိက္ဟု အမ်ိဳးအရုိး စိစစ္ဆင္ၿခင္ရမည္။
၄။ ပ်င္းရိသူမ်ားကုိ မေပါင္းဘဲေရွာင္ရမည္။ထုိသူမ်ားႏွင့္ အေပါင္းမ်ားလွ်င္
"တံငါနားနီးတံငါ မုဆုိးနားနီး မုဆုိး" ဆုိသလုိ အပ်င္းဓာတ္ကူး၍ အပ်င္းဘက္၌ပါေနတက္သည္ကုသတိၿပဳရပါမည္။
၅။ လုံ႔လၿပင္းထန္သူကုိ ဆည္းကပ္ ခယၿခင္းၿပဳလွ်င္ "ဘုရားဒကာနားနီး
ဘုရားဒကာ" ဟူသကဲ့သုိ႔ ၀ီရိယဓာတ္ကူး၍ အထူးအားတက္တက္သည္ကုိ သတိၿပဳလုပ္ေဆာင္သင့္လွေပသည္။

Monday, 13 October 2008

သီတင္းကြ်တ္လၿပည့္ေန႔ အေၾကာင္း


သီတင္းကြၽတ္လရာသီအခ်ိန္သည္္ မိုးမကုန္ေသးေသာ္လည္း ေနေရာင္ျခည္
ျဖာစျပဳလာၿပီျဖစ္၍ သာယာေတာ့မည့္ ေဆာင္းရာသီ၏ အ႐ုဏ္ဦးအခ်ိန္ပင္
ျဖစ္သ ည။္ ယငး္ အခ်ိန္ တြင္ဝါဆုိကငး္ လြတ္၊သီတင္းကြ်တ္မုိ႔ ဆုိသည္ႏွင့္
အညီ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ပညတ္ေတာ္အရ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁ရက္ေန႔က
ပုရမိ ဝါဆုိေတာ္မၾူကသည ့္ သဃံ ာေတာ္မ်ားသည ္ သီတငး္ ကြၽတ္လ ျပည့္ေန႔တြင္
ဝါဆိုသည့္ကာလ ကုန္ဆံုးသြားၾကၿပီျဖစ္သျဖင့္ အရပ္တစ္ပါးသို႔ ညဥ့္အိပ္
ညဥ့္ေန လြတ္လပ္စြာၾကြေတာ္မႈႏုိငၾ္ကေပသည။္
ထုိရာသီတြင္ အႆဝဏီနကၡတ္သည္ စန္းဟု ေခၚေသာ လမင္းႏွင့္အတူ
ယွဥ္ၿပိဳင္ထြန္းပေပသည္။ ရာသီ႐ုပ္မွာ ခ်ိန္ခြင္ကို ကိုင္စြဲေသာ ေယာက်္ား႐ုပ္
သဏၭာန္ျဖစ္ၿပီး ငံုအာစြင့္စြင့္ေရထက္ျမင့္ကာ ဖူးပြင့္ေနၾကရွာေသာ ၾကာျဖဴ၊
ၾကာနီ၊ ၾကာညိဳ၊ ၾကာပု႑ရိက္၊ ၾကာပဒုမၼာ ဟူသည့္ ၾကာမ်ဳိးငါးပါးတို႔သည္
သီတင္းကြၽတ္လ၏ ရာသီပန္းမ်ားျဖစ္ၾကေပသည္။ ထိုလတြင္ ဆီမီးျမင္းမိုရ္ပြဲ
(ဝါ) တာဝတႎသာပြဲကို ရာသီပြဲအျဖစ္ က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကသည္။ ေန႔တာ
ညတာညီမွ်ေသာ လျဖစ္ေသာ ဤသီတင္းကြၽတ္လကို ကင္းဝန္မင္းႀကီးက
''သီတင္းကြၽတ္ၿပီ၊ တူရာသီ၊ အႆဝဏီရွိန္ဝါရႊန္း၊ ၾကာမ်ဳိးလည္းစို၊ မီးျမင္း
မိုရ္ ဗဟိုအခ်ာထြန္း''ဟု စပ္ဆိုခဲ့ေလသည္။
သီတင္းကြၽတ္လကို သန္တူ၊ ဝသႏၲဥတု တူရာသီျဖစ္ေသာလ၊ သီတင္း
ဝါလကြၽတ္ေသာ လဟု ေဝါဟာရလီနတၴဒီပနီတြင္ လည္းေကာင္း၊ ေကာက္
စပါးပင္မ်ား ေပါက္ဖြားေထာင္မတ္ထြက္လာေသာလ၊ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား
မိမိတို႔ ေက်ာင္းအရပ္အတြင္း၌သာ သီတင္းသံုးေနထိုင္ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္
ေသာ လဟု ျမန္မာလအမည္မ်ား စာအုပ္တြင္လည္းေကာင္း အသီးသီး
အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားပါသည္။
ေဂါတမရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၉ခုႏွစ္ ဝါဆုိ
လျပည့္ေန႔၌ သာဝတၳျိပည္အနီးဝယ္ ဘုရားရွင္၏ မိန္႔ေတာ္မူခ်က္ႏွင့္အညီ
ေကာသလႅဘုရင္၏ ဥယ်ာဥ္မႉး ေမာင္က႑စုိက္ပ်ိဳးလုိက္သည့္ က႑မၺမည္
ေသာ သရက္ျဖဴပင္အနီးတြင္ အယူလြဲမွားေနတာ တိတၳိတစ္သင္းတုိ႔အား
တန္ခုိးျပာဋိဟာ ဖန္ဆင္းျပေတာ္မူကာ ႏွိမ္နင္းေခ်ခြၽတ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲဳတိသနတ္သားအား
အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္ ရည္ရြယ္လ်က္
တာဝတႎသာနတ္ျပည္သုိ႔ၾကြေတာ္မူ၍ သတၱမ ဝါကပ္ေတာ္မူပါသည္။ ဘုရား
ရွင္သည္ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာထက္တြင္ ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြ ေနေတာ္မူ
လ်က္ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအမႉးျပဳသည့္ စၾကဝဠာေပါင္း တုိက္တစ္ေသာင္း
တုိ႔မွ ခေညာင္းေရာက္ရွိလာၾကေသာ နတ္ျဗဟၼာပရိသတ္တုိ႕၏ အလယ္၌
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ျမတ္ကုိ ဝါတြင္းသုံးလပတ္လုံး ေန႔ညမစဲ ေဟာၾကား
ေတာ္မူခဲ့သည္။
အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္သည္ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္
အနက ္ ထက္၀က္မွ်ပင္ရွိ၏ လြန္စြာမ်ားၿပားရွည္လ်ား၍ ၀ါတြင္းသုံးလ
ဆက္တုိက္ေဟာမွ ျပီးဆုံး၏။ ထုိမွ်ရွည္လ်ားေသာ ေဒသနာေတာ္ကုိ လူ႕ျပည္
တစ္ေနရာတည္း၊ ဣရိယာပုဒ္တစ္မ်ိဳးတည္းျဖင့္ ဆက္တုိက္နာၾကားႏုိင္သည့္
ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး မရွိသည့္အတြက္ ယင္းအဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကုိ လူ႕ျပည္၌
ေဟာၾကားေတာ္မမူဘဲ နတ္ျပည္၌သာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ဘုရားရွင္၏ အဘိဓမၼာတရားေဒသနာ ေဟာၾကားျခင္းသည္ ဝါတြင္း
သုးံ လေျမာကျ္ ဖစ္ေသာ သတီ ငး္ ကြၽတ္လ ျပည့္ ေန႔၌ ျပးီ ဆုးံ ေလသည။္ ယငး္ သု႕ိ
တရားေရေအး အျမိဳက္ေဆးကုိ တုိက္ေကြၽးေတာ္မူျပီးေနာက္ ဤဝါကြၽတ္ခ်ိန္
တြင္ တာဝတႎသာနတ္နန္းမွသည္ သကၤႆနဂုိရ္သုိ႕ သိၾကားမင္း ဖန္ဆင္း
လႉဒါန္းသည့္ ေရႊေစာင္းတန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၱျမားေစာင္းတန္းဟူေသာ
ေစာင္းတန္းသုံးသြယ္ျဖင့္ နတ္အေပါင္းက လက္ယာဘက္ ေရႊေစာင္းတန္းမွ
လည္းေကာင္း၊ ျဗဟၼာၾကီးမ်ားက လက္ဝဲဘက္ ေငြေစာင္းတန္းမွလည္းေကာင္း
ျခံရံလ်က္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္သည္ အလယ္ဗဟုိ၌တည္ရွိေသာ ပတၱျမားေစာင္း
တန္းျဖင့္ သက္ဆင္းၾကြျမန္းေတာ္မူေလသည္။ ယင္းသုိ႕ သက္ဆင္းၾကြျမန္းရာ
တြင္ ပဥၥသိခၤနတ္သားက သုံးဂါဝုတ္ပမာဏရွိသည့္ ေဗဠဳဝနတ္ေစာင္းၾကီးကုိ
လက္သံကုန္တီး၍ ပူေဇာ္ကာ လက္ယာနံပါးမွ လည္းေကာင္း၊ မာတလိနတ္သား
ကလည္း နတ္၌ျဖစ္ေသာ ပန္း၊ နံ႔သာအေမႊးအႀကိဳင္တို႔ကို ကိုင္စြဲလ်က္ ဘုရား
ရွင္ကို ပူေဇာ္ကာ လက္ဝဲနံပါးမွလည္းေကာင္း၊ သုယာမနတ္မင္းသည္ စာမရီ
သားၿမီးယပ္ကိုခတ္လ်က္ လည္းေကာင္း၊ သႏၲ ဳတိသနတ္မင္းသည္ ပတၱျမား
ယပ္ဝန္းကို တလႊဲလႊဲခပ္လ်က္ လည္းေကာင္း၊ သိၾကားမင္းသည္ ဝိဇယုတၱရ
ခ႐ုသင္းကို မႈတ္လ်က္ လည္းေကာင္း လက္ယာဘက္မွပင္ ပူေဇာ္ၾကကာ

သက္ဆင္းလိုက္ပါလာၾကသည္။ ထိုနည္းတူ ႂကြင္းေသာ စၾကဝဠာတိုက္တို႔၌
ေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ နတ္တို႔မွ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ပူေဇာ္မႈကိုျပဳၾကလ်က္လည္း
ေကာင္း၊ လက္ဝဲဘက္ ေငြေစာင္းတန္းမွလည္း သဟံပတိျဗဟၼာႀကီးက ျဗဟၼာ
ထီးျဖဴႀကီးကို ေဆာင္းမိုးပူေဇာ္လ်က္ လည္းေကာင္း သက္ဆင္းလိုက္ပါလာ
ေပသည္။ထုိအခ်ိန္တြင္သာဝတျိၴ ပည္၌္ ရၾိွ ကကုန္ေသာ ပရိသတ္အ ေပါငး္ တုိသ႔ ည္
လည္း သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ မဟာပဝါရဏာေန႔၌ နံနက္စာစားၾကၿပီးလွ်င္
''ယေန႔ ျမတ္စြာဘုရားကို သကၤႆၿမိဳ႕တံခါး၌ ဖူးေျမာ္ၾကရကုန္ေတာ့အံ့''ဟု
ထြက္လာခၾဲ့ ကရာ အခ်န္အနညး္ ငယ္အတြင္းမွာပင ္ သကႆၤ ၿမဳိ ႕တခံ ါးသုိ ႔ ဆုိက္
ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ဤသို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းၿခံရံလ်က္ တာဝတႎသာ
နတျ္ ပည္မွ သက္ဆငး္ ေတာ္ ၍ူ လျ႔ူ ပည္သုိ႔အေရာက္ေစာငး္ တနး္ ဥးီ ၌ လကယ္ ာ
ေျခေတာ္မခ်မီလွ်င္ပင္ ဘုရားရွင္ကို တပည့္ႀကီး ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္က
ပထမဦးစြာရွိခုိးပူေဇာ္ၿပီး ထုိေ႔ နာက္မွ က်န္ေသာပရိသတ္တုိ႔ကၿမတ္စြာဘုရား
ကို ရွိခိုးဖူးေျမာ္ ပူေဇာ္ၾကေလသည္။ ထိုသကၤႆၿမိဳ႕တံခါးဝ၌ ေစာင္းတန္းမွ
ပထမဦးဆံုး လက္ယာေျခေတာ္ခ်ရာအရပ္သည္ ေနာင္အခါဝယ္ ''အစလ
ေစတိယဌာန''ဟူ၍ အမည္ထင္ရွားေလသည္။
ယင္းသို႔ ရွင္သာရိပုတၱရာအမႉးျပဳေသာ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါအေပါင္း
ပါဝင္သည့္ ပရိသတ္မ်ားက ဘုရားရွင္အား ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ ပူေဇာ္ပြဲႀကီး
ကုိ ဆင္ယင္ က်င္းပခဲ့ၾကသည္မွာ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ ခုနစ္၀ါေၿမာက္တြင္
ျဖစ္၍္ ယခု ျမန္မ ာသကၠရာဇ ္ ၁၃၇ဝျပည့္ႏွစ္တြင္ႏွစ္ေပါင္း၂၅၉ဝ(ႏွစ္ေပါင္း
၂၆ဝဝနီးပါး) ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေပသည္။
ျမန္မာတို႔သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွ ဆင္းသက္ေတာ္
မူခဲ့သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ''တာဝတႎသာပြဲေတာ္''ဟု လည္းေကာင္း၊
တာဝတႎသာနတ္ျပည္တည္ရွိရာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္မွ ဆင္းသက္ေတာ္မူသည္
ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ''မီးျမင္းမိုရ္ပြဲ''ဟု လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေခၚေဝၚၾက
ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သီတင္းကြၽတ္မီးထြန္းပြဲေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ပုဂံ
ေခတ္ထုိးေက်ာက္စာမ်ားတြင္ ေကာငး္ မႈစာရင္း မ်ား၌ပါဝင္ ၾကာငး္ မေတ႕ြ ရရိွ
ေသာလညး္ ပုဂ့ရွိျမငး္ ကပါဂူ ေျပာကႀ္ ကးီ ဘုရားတြင္ေတြ႔ရွိရေသာ ပန္းခ်ီကားအရ
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွ သကၤႆၿမိဳ႕သို႔ ႂကြဆင္းလာေတာ္
မူပံု သ႐ုပ္ေဖာ္ေရးဆြဲထားသည္ကို ေထာက္႐ႈ၍ ပုဂံေခတ္က မီးထြန္းပြဲေတာ္
အား ပုဂံသားမ်ား က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ယူဆႏိုင္ပါသည္။
ကုနး္ ေဘာင္ေခတ္အလယ္ပုိင္း၌ သီတင္းကြ်တ္လ ဆီးမီးထြန္းညွိပူေဇာ္ပုံ
ကုိ ဘုိးေတာ္ဘုရားလက္ထက္ ထင္ရွားသည့္ စာဆုိေတာ္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ
ဦးယာက ''ေၾကာ္သဲအုတ္ေအာ္၊ ပူေဇာ္ဆီမီး၊ ညီးညီးဝင္းဝင္း၊ ထြန္းလင္း
ေရာင္ရွိန္၊ အာလိန္ငါးဆင့္၊ ရႊန္းရႊန္းတင့္သား၊ နတ္မင္းစံရာ၊ ဝတႎသာသုိ႔၊
ေလးျဖာေရာင္စုိ၊ ျမင္းမိုရ္ပြဲႀကီး''ဟု လူးတားျဖင့္ ဖြဲ႕ဆုိေရးစပ္ခဲ့သည္။
သီတင္းကြၽတ္လတြင္ ပြင့္ၾကသည့္ ရာသီပန္းမ်ားျဖစ္ေသာ ၾကာမ်ဳိး
ငါးပါးႏွင့္ က်င္းပေလ့ရွိသည့္ မီးျမင္းမိုရ္ပြဲစသည့္ သ႐ုပ္ကုိ ေဖာ္ၫႊန္းလ်က္
စာဆုိေတာ္ ဖုိးသူေတာ္ဦးမင္းက ''ၾကာငါးမည္ႀကိဳင္သင္းလုိ႔၊ လွ်ံဝင္းတဲ့
ေျပာင္ထိန္၊ ေရႊနန္းေတာင္ေတာ္ဦးမွာ ကြန္႔ျမဴးျမင္းမုိရ္မီး၊ ညီးတဲ့ခါခ်ိန္
ရွိဦးငယ္ႏွိမ္၊ သုံးႀကိမ္႐ုိေပ်ာင္း၊ သကၠစၥာဂါရဝါႏွင့္ စဥ္အလာပူေဇာ္ပြဲကုိ
ႏႊဲၾကေပေတာင္း''ဟူ၍ ဖြဲ႕ဆုိထားပါသည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္ကုိ
ဝါတြင္းသုံးလပတ္လုံး ေဟာၾကားၿပီးေနာက္ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔တြင္
လူ႔ျပည္သို႔ ျပန္ၾကြလာသည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔တြင္
''အဘိဓမၼာ အခါေတာေ္ န'႔ 'ကု ိ က်ငး္ ပၾကသည။္ သတီ ငး္ ကြၽတ္ လျပည့္ေန႔တြင္
ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ပဝါရဏာပြဲ ျပဳလုပ္က်င္းပၾကသည္။ ပဝါရဏာ၏
အဓိပၸာယ္မွာ ဖိတ္ၾကားျခင္း၊ ေတာင္းပန္ျခင္း၊ တိုက္တြန္းျခင္းဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ပ၀ါရဏာပဲြကား သီတင္း္ သုးံ ေဖာ ္ ရဟနး္ သဃံ ာေတာ္မ်ားအခ်ငး္ ခ်ငး္ တစ္ပါး
ေသာ ပုဂဳၢိလ္အေပၚတြင္ၿဖစ္ေစ မိမိအေပၚတြင္ၿဖစ္ေစတရားေတာ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီ
ဖီလာျဖစ္မႈမ်ားရွိခဲ့ပါက အခ်င္းခ်င္း စုေပါင္းေဝဖန္ၾကသည့္ပြဲ၊ သုံးသပ္ၾက
သည့္ပြဲ၊ အမွားကုိျပဳျပင္ အမွန္ကုိဝန္ခံၾကသည့္ပြဲပင္ ျဖစ္သည္။
''ငါ့ရွင္တုိ႔၊ တပည့္ေတာ္သည္ သံဃာကုိဖိတ္ၾကားပါ၏၊ တပည့္ေတာ္
တုိ႔၏ အျပစ္ကုိ ျမင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၾကားေသာ္လည္းေကာင္း၊ သံသယ
ရွိေသာ္လည္းေကာင္း တပည့္ေတာ္အားသနားေသာအားျဖင ့္ ေျပာဆု ိ သိေပး
ၾကပါ၊ အျပစ္ကုိ ကုစားပါမည္''ဟူ၍ ပဝါရဏာျပဳၾကသည္။
ထုိျ႔ ပင ္ မုးိ ေလကငး္ လြတ္ၿပီး ဥတုရာသီသာယာသည့္အခ်ိန္
အခါလည္း ျဖစ္သည္။ ဤလတြင္ ဘုိးဘြား မိဘမ်ား၊ ဆရာသမားတို႔ထံသို႔
တပညသ့္ ားေျမးမ်ားက လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားၿဖင့္ကန္ေတာၾ့ ကေလရာ
မိဘႏွင့္ သားသမီး၊ ဆရာႏွင့္ တပည့္တို႔အၾကား ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးမႈ၊ ႐ုိေသ
ေလးစားမႈမ်ား တိုးပြားကာ ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ရာ ျဖစ္ရေပသည္။
သုိ႔ျဖစ္ရာ ေျခခင္းလက္ခင္းသာခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ဤသီတင္းကြၽတ္လတြင္
ေကာင္းမႈကုသုိလ္အဖုံဖုံကုိ ျပဳလုပ္ၾကလ်က္ စိတ္လက္ၾကည္ႏူးစြာ တရား
ဘာဝနာ ပြားမ်ားအားထုတ္ႏုိင္ၾကပါေစေၾကာင္း ေရးသား တင္ျပလုိက္ရပါ
သည္။
တင္ထြဋ္(အစုိးရတုိင္းရင္းေဆး)

Saturday, 11 October 2008

ခ်မ္းသာခ်င္လား ဒါေဆာင္ထား

အနႏၱေမတၱာေတာ္ရွင္ ဘုရားသခင္သည္ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါအမ်ားကုိခ်မ္းသာေစခ်င္ေသာေၾကာင့္
ပြင့္ေတာ္မႈလာၿခင္းၿဖစ။ အနီးစပ္ဆုံးအေနႏွင့္ လူသားေတြကုိခ်မ္းသာေစခ်င္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လူခ်မ္းသာ
တရားေလးပါးကုိ ေက်ာင္းဒကာၾကီး အနာထပိဏ္ကုိအေၾကာင္းၿပဳေဟာၾကားေတာ္မႈထားခဲ့ပါသည္။
လူရယ္လုိ႔ၿဖစ္လာလွ်င္ လူ႔ခ်မ္းသာကုိေတာ့ ခံစားရသင့္သည္။လူ႔ခ်မ္းသာကုိခံစားႏုိင္ဖုိ႔အတြက္
လူ႔ခ်မ္းသာကုိခံစားႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ လူ႔ခ်မ္းသာတရားေလးပါးႏွင့္ၿပည့္စုံရမည္။ လူ႕ခ်မ္းသာတရားေလးပါးဆုိတာ
အတၱိသုခ -ရွိခ်မ္းသာ၊ ရွိသင့္တာေတြရွိလွ်င္ခ်မ္းသာသည္။ ေဘာဂသုခ- ခံစားစံစားခ်မ္းသာ၊ ခံစားသင့္ခံစားထုိက္တာကုိ ခံစားရလွ်င္ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သည္။ အာနဏသုခ- အေၾကြးကင္းလွ်င္ ခ်မ္းသာသည္။ အန၀ဇၨသုခ-အၿပစ္ကငး္ခ်မ္းသာ အၿပစ္ကင္းလွ်င္ခ်မ္းသာသည္။ ဒီေလးပါးႏွင့္ၿပည့္စုံမွ
လူခ်မ္းသာဟုေခၚသည္

ေလာကမွာ ပုိက္ဆံရွိသူ ၊ပစၥည္းဥစၥာရွိသူကုိ လူခ်မ္းသာလုိ႔ေခၚၾကသည္။ထုိ႔ေၾကာင့္လူခ်မ္းသာၿဖစ္ဖုိ႔
အတြက္ပုိက္ဆံရွိရမည္။ ပစၥည္းဥစၥာရွိရမည္။ ပုိက္ဆံရွိဖုိ႔ ပစၥည္းဥစၥာရွိဖုိ႔ဆုိတာ၀င္ေငြေကာင္းေကာင္းရွိရမည္
၀င္ေငြေကာင္းဖုိ႔အတြက္ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းရွိရမည္။ ဒါအေၿခခံအဓိကေသာ့ခ်က္ၿဖစ္သည္။ဒီအံပင္ရွိသင့္တာေတြက ကံရွိရမည္။ ဥာဏ္ရွိရမည္။ဥာဏ္ႏွင့္ဆုိင္ေသာ
အတက္ပညာ၊ အသိပညာ၊ ဗဟုသုတရွိရမည္။
ၾကိဳးစားမႈ၀ီရိယရွိရမည္။ ေၿပာတက္ဆုိတက္ လုပ္တက္ ကုိင္တက္ ဆုိေသာ လုပ္ရည္ကုိင္ရည္၊ အရည္အခ်င္းရွိရမည္။ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းရွိရမည္။ စိတ္ေနစိတ္ထားႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈရွိရမည္။
ကၠေၿႏၵရွိရမည္။ သိကၡာရွိရမည္။ကုိယ္ခ်င္းစာတရားရွိရမည္။ ရုိးသားေၿဖာင့္မတ္မႈရွိရမည္။ လိမၼာပါးနပ္မႈရွိရမည္။အေၿမာ္အၿမင္ရွိရမည္။ ဆင္ၿခင္တုံတရားရွိရမည္။
ေနရာေကာင္းရွိရမည္။ မိတ္ေဆြေကာင္း ၊ေဆြေကာင္း အမီွေကာင္းရွိရမည္။စီမံခန္႔ခဲြမႈေကာင္းရွိရမည္။
အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ စြန္႔လြတ္မႈ၊ အနစ္အနာခံမႈ၊ ခြင့္လြတ္မႈ၊သည္းခံမႈရွိရမည္။
အတၱိသုခ- ရွိမွခ်မ္းသာမည္။ မရွိလွ်င္ဆင္းရဲမည္။ ခ်မး္သာဖုိ႔အတြက္ရွိရမည့္အရာေတြကေတာ့ေခတ္အား၊ စနစ္အားေလွ်ာ္စြာ မ်ားလွသည္။ခ်မ္းသာခ်င္လွ်င္ေတာ့ ကုိယ့္မွာရွိသင့္ရွိထုိက္သည့္အရာေတြရွိေအာင္လုပ္
ထားရမည္။ၿပည့္ေအာင္ၿဖည့္ထားရမည္။ ရွိလွ်င္ခ်မ္းသာလိမ့္မည္။ မရွိလွ်င္ေတာ့ဒုကၡေတြ႔လိမ့္မည္။လူရယ္လုိ႔ၿဖစ္လာလွ်င္ လူနဲ႔တူေအာင္စားရသင့္သည္။ လူႏွင့္တူေအာင္
ေနရသင့္သည္။ လူကုိလူလုိတန္ဖုိးထားခံရသင့္သည္။ဒါက ေဘာဂသုခဆုိသည့္လူခ်မ္းသာတစ္ပါးၿဖစ္သည္။
ကမာၻမွာလူႏွင့္တူေအာင္ မေနရသူေတြ၊ လူႏွင့္တူေအာင္မစားရသူေတြ၊ လူနွင့္တူေအာင္မ၀တ္ရသူေတြ၊လူကုိလူလုိတန္ဖုိးမထားခံရသူေတြအမ်ားၾကီးရွိသည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ေဘာဂသုခဆုိ
ေသာခ်မး္သာတစ္ပါးကလည္း လူအတြက္အေရးၾကီးသည္။
ေယဘုယ်အားၿဖင့္ေတာ့ေဘာဂသုခကအတၱိသုခႏွင့္ဆက္စပ္ေန၏။ ၀တ္စာရွိမွ၀တ္လုိ႔ရမည္. စားစရာရွိမွစားလုိ႔ရမည္။ခံစားစရာရွိမွ ခံစားလုိ႔ရမည္။ ၀ရွိမွ၀ိလုပ္လုိ႔ရမည္။ ၀မရွိဘဲနဲ႔၀ိလုပ္ခ်င္ရင္ေတာ့ဒုကၡေတြ႔မွာေသခ်ာေပသည္.ဒီေတာ့ေဘာဂသုခႏွင့္ၿပည့္စုံဖုိ႔ဆုိတာအတိၱသုခႏွင့္
ၿပည့္စုံမွၿဖစ္မည္။
လူရယ္လုိ႔ၿဖစ္လာလွ်င္လူ႔ခ်မ္းသာကုိခံစားပါ။ ေကာင္းေကာင္းေန၊ေကာင္းေကာင္းစား ေကာင္းေကာင္းသုံး
အဲဒီလုိေကာင္းေကာင္းသုံးအဲဒီလုိမ်ိဳး ေကာင္းေကာင္းေန ေကာင္းစားေကာင္းေကာင္း၀တ္ႏုိင္ေအာင္၊
ေဘာဂသုခအေနႏွင့္ၿပည့္စုံေအာင္ အတၱိသုခအေနႏွင့္ေကာင္းေကာင္းရွာထား၊ ေကာင္းေကာင္းအလုပ္လုပ္ထား၊ေကာင္းေကာင္းၾကိဳးစားထား၊ ေကာင္းေကာင္းစုထားအဓိပၸာယ္ကဒီလုိၿဖစ္သည္။
ဗုဒၶ၏တရားေတာ္သည္ လူပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ႏွင့္သက္ဆုိင္သလုိလူပုဂၢဳိလ္အမ်ားႏွင့္ဖဲြ႔စည္းထားေသာ
လူ႔အဖဲြ႔အစည္းေတြႏွင့္လည္းသက္ဆုိင္သည္။လူအဖဲြ႔အစည္းေတြမွာလည္း တစ္မိသားစု၊ တစ္ရပ္၊တစ္ရႊာ
တစ္ၿမဳ႔ိ၊ တစ္ႏုိင္ငံ၊ တစ္ကမာၻ၊လူ႔အဖဲြ႔အစည္းအသီးသီးႏွင့္သက္ဆုိင္သည္။
အရွင္သံ၀ရာလကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္)

ဆက္လက္ေရးသားပါအုံးမည္

Friday, 10 October 2008

စကားေၿပာဆုိၿခင္းဆုိင္ရာ ပညာရွိတုိ႔၏ၾသ၀ါဒမ်ား

ရဟန္း ပညာရွိ၊ လူပညာရွိတုိ႔သည္ ဗုဒၶ၏ဓမၼ၌ အေၿခခံလ်က္စကားေၿပာၿခင္းဆုိင္ရာေရွာင္ရန္၊
ေဆာင္ရန္မ်ားကုိ ညႊန္ၿပခဲ့သည္မွာအမ်ားအၿပားပင္ ရွိေပသည္။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္စာဆုိ ေညာင္ပင္သာ ဦးပုညက(သူတရတာနာဆုံးမစာ)တြင္
-ပိဋကတ္ပင္လယ္၊နယက်ယ္၊ အလြတ္တတ္ၿပီမထင္ႏွင့္၊
တစ္နည္းေတြ႔ရုံ၊ က်မ္းမစုံ၊အာရုံတယ္ၿပီး မကုိးႏွင့္၊
ေကစိသေဘာ၊ တစ္က်မ္းေဟာ၊ အေၿပာတယ္၍မကင္းႏွင့္၊
ဂႏ ၳႏ ၱရ၊ မႏံွ႔ၾက၊ ၀ါဒတယ္၍ မၿငင္းႏွင့္၊
အတၱေနာမတိ၊ ယူမွန္းသိ ၊ဖိ၍ၿပိဳင္၍ မေၿပာႏွင့္၊
ကုိယ့္ထက္ဥာဏ္ရွိ၊ တက္မွန္းသိ မိမိကုိယ္ကုိမေၿမွာက္ႏွင့္၊
ဟူ၍ သတိေပးထားေလသည္။ အင္း၀ေခတ္စာဆုိအရွင္ ရွင္မဟာရဌသာရ၏ဆုံးမစာ
တစ္ရပ္တြင္လည္း...

"ငါ၏စိတ္တြင္၊ ထင္၏မလဲြ၊ လိပ္ခဲတည္းလည္း ဟုတ္တည္းဧကန္ ၊အာမသန္ႏွင့္၊
မွန္သည္တေစမရွ္ိေခ် ဟုဆုိထားဖူးသည္။"